houbobraní🍄

Můj milý deníčku každý rok od prázdnin až do podzimu mě po nocích navštěvují noční můry bo pro moje mužstvo začíná sezona křemenáčů,praváku,muchomůrek a různé lesní havěti, začíná houbová sezona.Můj drahouš vášnivý houbař,eště rozčepýřený ráno vyleze z kanafasu vystrčí nos z okna zavětří a zahlásí je to tady rostou bo on má na hřiby mimořádně vyvinutý čuch a hřiba vyčuchá i mezi panelákama ve městě.I když se mně drahouš snažil převychovat houbařské vášni sem nikdy nepodlehla bo trpím houbovou slepotou a hřib by mně musel nakopat do zadku,abych si ho všimla a tak houbařskou vášenˇ pěstoval u našich děcek a jak nočník přerostly bral je na lovy sebou.
Tak ti moji houbaři rok co rok vyrážejí na lov sami s blbýma kecama,že bych to též už konečně mohla zkusit bo sem prý černá ovca rodiny,posílám je do bža ať táhnou bo pro hřibovou slepotu eště nikdo žádné písmo nevymyslel.Jak naše děcka chodily do školy stávaly v půl sedmé ráno,trpěly na bolesti břicha,hlavy,nevolnosti,smlouvaly nebo slibovaly hory doly,jak sezona zavelela bez blbých kecu stávaly ve štyry ráno,dokonce se spokojeně usmívaly. Do košíku velikosti nůše naskladaly tyčku salámu značky Vysočina,bochník chleba,bandasku s čajem,žabíkuchy do kapes,obut gumaky a šup naskákaly i s drahoušem do auta a všichni vyráželi na houbové lovy a do dneska jak sezona zavelí na houbo lovy společně vyrážejí.
Jak vypadnou užívám si božskou pohodu,všude uklizeno,nikde se nic neválí,nemusím vařit,pohoda, klídek,tabáček.Jak se přiblíží 16hodina naskočí mi husí skura,začne mě přepadat nervozita,chystám prkýnko,ostrou kudlu a velký kastrol.Už sou tu postaví plné koše do kuchyně, bo eště se nikdy nevrátili po prázdnu,doma se poštěkají o kde jaký hřib,čí je a kdo ho našel, hub je tolik,že by se najedlo půl Afriky.Celí šťastní a spokojeni špinavé a mokré hadry nakopči do koupelny,v předsíni se válí řada mokrých a páchnoucích holin a různých bagančat.
Všichni se rozutečou a já krájím,krájím a krájím,dusím,vařím nakládám,zavařuju.Ve tři ráno kuchyň vypadá jak by se jí prohnala ruská fronta,uklízím jak magor ve 4 ráno zkosena smrtelnou únavou usínám.Jak v zimě udeří mrazy a všude leží kupy kalamitek nebo aspoň mrzne až praští navštěvujou nás naši přátelé.Drahouš barvitě líčí kolik metráků hub nasbírali a jako vzorky dostanou přátelé pár skleniček zavařených hub bo z mužstva nikdo houbu do huby nedá.Všichni sou spokojeni,jenom mě se chlupy ježí bo nikdo neví o moji noční můře ze zavařování hub.


Žádné komentáře:

Okomentovat

url adresa
http://babcapismenkuje.blogspot.cz/