Valdiček mazlíček


Kam moje pamětˇ sahá ministerstvo úlevy u nás doma sídlilo v prostředních dveřích předsíně kaj sídlil porcelánový ministr kde si každý mohl do sytosti ulevit,pak zatáhla za provázek a všecko bylo vyřízeno.Ministerstvo úlevy u naší babičky sídlilo na dvorku a časem se pasovalo z dřevěné kadibudky na kadibudku zděnou s pěkným zeleným kabátkem,kde provázek nebylo potřeba,nic méně kadibudkové ministerstvo bylo asi čtyřicet metrů od hlavních dveří co pro nás co by děcka bylo jak sme zacítili v noci nutně potřebu konzultaci s ministrem nepředstavitelné dobrodružství,kolikrát hrozilo,že konzultaci nestihneme bo strach pohledávku vyřídí s předstihem po čase našeho strejdu popadlo budovatelské nadšení a tak babičce vybudoval zbrusu nové ministerstvo úlevy porcelanové i ze šnˇůrkou přímo v domě,byl to maličký luxusní koutek velký tak,že dveře ste mohli zavřít až po tom co ste začli vyřizovat svoji pohledávku bo na připravu nebylo místo,jak člověk nedej bože kýchnul po úderu hlavou do dubových dveří se rozvítilo v palici a hvězdičky měl před očima eště hodinu po návratu z ministerstva,nové ministerstvo mělo i kladné prvky bo strejda byl koumák a vykoumal dva přístupy jak zevnitř domu tak z venku co se mi raz stalo osudným bo babička tak raz porvala tašku,že musí do pojízdného konzumu doplnit zásoby a že prý či má drahouška Valdu zavřít či ho nechat na volno,
tož pravím babi batole chrní ja nikam nepůjdu budu doma tak ho nechej na volno, tato neuvážená věta mně stála dvě hodiny života nuceného pobytu na onom ministerstvu bo jak si tak naše batole pochrupovalo tak kam čert nemůže nastrčí nutnou potřebu návštěvy ministerstva úlevy,pravím si děvucho vydrž bo kajsik se tu pohybuje mazlíček velikosti telete a čeká na příležitost tě z náklonnosti pokulat po zemi,oslintat a jako bonus i tričko rozervat,potřeba byla silnější a silnější,pravím si musím s tou vyžranou přítulnou bestii jaksi vybabrat no přece se nepo……dělám,potichoučku ani nedýchám pootevřu dveře a špehýrkou vidím drahouška Valdu jak spolu s kočkami válí skuru na schodku u vchodových dveří,
pravím si děvucho tedˇ anebo nikdy rychlosti blesku sem přiskočila ku dveřím a přibouchla je te uslimtané tlamě přímo před čumákem a celá štˇastná jak sem s ním pěkně vydrbala sem spichala na ministerstvo úlevy,ale už při vyřizování pohledávky mě zamrazilo bo Valda za dveřama na mně začal štěkat to svoje hluboké baf…baf….baf něco ve smyslu mně neunikneš a pospěš si ja tady čekám budeme se kulat,začala sem hlavou mlátit do dveří a sama sebe v capa proklínat bo sem zapomněla na kladný prvek ministerstva a to na druhé přístupové dveře z venku,dodala sem si odvahy a pomaličku pootevřela dveře,čeho Valda pohotově využil a snažil se svoji teměř stokilovou postavu i s oslintanou mordou narvat do ministerské mistnosti za mnou,
hlavou mi bleskla představa jak mě babiččin mazlíček zašlape do porcelánového ministra a nedej bože eště za šňůrku zatahá sem zmobilizovala síly a porvala štětku na mytí porcelánového ministra a mlátila ho štětkou po hlavě hlava nehlava,Valda se dal na ústup,dveře se mi podařilo zavřít,díky bohu že strejda v tym svojim budovatelským nadšení nezapomněl na díru na okno bo ani sem nedýchala a pozorovala otvorem dvorek či se tam Valda objeví,neobjevil se drahoušek Valda si uraženě lehl pod dveře o které se celou svoji atletickou vyžranou postavou opíral a dveře se nedaly otevřít,chvilku sem tu bestii prosila,pak vyhrožovala,ale ani slzy zoufalství nepomohly,dvě hodiny ležel uražený opřený o dveře a z ministerstva mě osvobodila až babička.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 * 19 20

1 komentář:

  1. Babi zdravím a dnes jsem si dala porci tvého humoru s Valdou. Já zde mám dodnes WC venku, ale už mě zde nehlídá labradorka Terezka, odešla na mráček ve vysokém věku zcela zdravá. A u vás je pořád ještě stokilový Valda? Popřej mu při dnešním svátku sv. Václava pohodu a klid a vám přeji pěkný sváteční den :-)))

    OdpovědětVymazat

url adresa
http://babcapismenkuje.blogspot.cz/