Pryšec nádherný, Kristova koruna, Euphorbia pulcherrima,Poinzécie


Vloni na vánoce stejně jako většina hospodyněk jsem si na ozdobu a pravou vánoční atmosféru jako obvykle tuto krásku tež pořídila.Celkem slušně prospívala a do poloviny ledna zdobila náš stůl.Jaksik mě zblbnuta tyma vánocema a radostnou euforii z nového foťáčku nenapadlo ji fotnout a zvěčnit v plné její kráse,zachovala sem se k ní jak ignorant i když si bez této kouzelné červené krasavice nedovedu vánoce představit po vánočním stromečku je to druhá nezbytná součást vánoc u nás doma,bez mučení se přiznávám,že jako u většiny hospodyněk po vánocích jak vánoční krása začala opadávat vždycky skončila na smetišti historie vánoc,letos sem se už v lednu rozhodla,že vánoční krásku nevyhodím a pokusím se napsat novou vánoční historii moji loňské vánoční krásky.
Takto vypadala koncem ledna



Nic moc jsem o ni nevěděla,ale dostala svoje čestné místo mezi ostatními květinami na západní straně květinové poličky,dva krát týdně poctivě mírně zalívala a i když ji ozdobné červené listy opadaly jsem
si všimla,že začíná pouštět sice zelené ale nové lístky.Povzbuzená radostí,že mě vánoční kráska nezavrhla a trucem že sem ji nezvěčnila nepošla,jsem začala pátrat co a jak ji vyhovuje a tak svůj barbarský čin napravila.
Zatím se mezi ostatní zelení schovává a tváří se nenápadně
No než si kdosi poví co baba prudí vánocema v polovině září tak v polovině září baba prudí vánocema bo baba zjistila,že právě teďka je doba,kdy moje krasavice zatím zelená potřebuje až 12ti hodinové období pravé nefalšované tmy,nesmí na ni dopadnout ani paprsek ze žárovky nebo venkovního neonu,prostě tma tmoucí,aby se listí začalo vybarvovat,hvězdu jsem přemístila do ložnice na skříň bo ložnice je jedno místo v naši chýši jedové kde není lustr bo od doby co sme se začali rozmnožovat,postýlka,kterou nahradila záložní válenda co tež stojí pod lustrem a ja trpím fobiou bum lustr na palici sme ho odstranili a už ho nevrátili a tak by moji vánoční krásce mohlo toto zatmění vyhovovat a tak sem zvědavá či se napíše nová historie moji vánoční hvězdy.

Žádné komentáře:

Okomentovat

url adresa
http://babcapismenkuje.blogspot.cz/