🍩 kobližkování

 letošní nuladvacatá první zima byla  plnotučná,jak pravi můj drahouš mrazu a sněha do cypa,aspoň tady u nás od potoka a od lesa se jak smrad táhne mlha a mráz,teplá fronta v nedohlednu,sněhule,teplé fusky a hubertus v nepřetržitým provozu,skoro každý den jak ne ráno tak odpoledne nakidalo tuny kalamitek a tak  drahouš s plackou v kapse startoval sněhový fukar kde  po svojich asi dvěsta metrach na půl cesty ze susedem měli  spicha na švestkovy achtlik

zatím co drahouš ze susedem achtlikovali  a zprůjezdňovali ja sem ze sluchátkama s detektivkou a Herym Hůlem  válela pozadi na gauču,raz tak při fakt  vyživné kapitole kdy napnutá jak kšandy se mi jak prvnačkovi v divadle chtělo volat bacha kašpárku grázl čeká za rohem mě málem kleplo bo se přifařil drahouš sundal mi sluchátka a zařval cosik ve smyslu zlato sem doma
a jak kupa železného šrotu se zesypal do fotelu a mlel cosik ve smyslu,že či vím,že je masopust a tak u susedu budou smažit masopustní koblihy a tak místo teho válení bych tež jakousik tu koblihu mohla smahnout,pravím cosik ve smyslu,že bych teda nemohla bo potym co mi vycucli můj zpuchřelý žlučník  mi moja nenažraná bakteria puchří játru a ta se vycucnout nedá a tak moja nejlepší kámoška je momentáně dieta
 a kdybych jakýsik ten koblih smahla moja nenažraná povaha by určitě koštovala a válet skuru v eráru na kapačkách se mi fakt nechce
 a potom co sem mlžila kecama jak se těším na svoji vodovou obědovou šlichtu si drahouš do mě rýpnul cosik ve smyslu,jak vypláznul  kvůli moji zpuchřelé jatře hříšný financ za to suché vajco a ja mu ani koblihu nedopřeju,přiznávám hrklo ve mně bo si pravím jak drahoušovi ten čerstvý luft u teho sněhového fukaru mozek okysličil a mě nepuchři jenom játra,ale už asi i mozkovna bo mužstvu v suchým vajcu smažim kde co ale kobliha mě eště nenapadla  tak sem zvedla pozadí z gauča a šla sem si masopustně zakoblihovat.

Nachystala sem si pekárnu a horkovzdušnou fritézu (drahoušove suché vajco)

Suroviny

150 ml mléka, 2 lžíce rumu, 50 g másla, 4 žloutky, 200 g polohrubé mouky, 100 g hladké mouky, 1/4 droždí, 2 lžíce práškového cukru, špetka soli. (15 ks)

Všechny suroviny dáme do pekárny a zapneme program TĚSTO

Hotové vykynuté těsto přendáme na vál a rozdělíme na dva díly. Každý díl vyválíme na placku 1 cm vysokou.

 Z první placky vykrájíme skleničkou nebo tvořítkem kolečka.Rozválíme druhou placku, skleničkou naznačíme kolečka a do středu dáme povidla nebo marmeládu,

 Položíme vykrojené kolečko, prsty přitiskneme a vykrojíme celý koblížek. Necháme asi 30 minut kynout pod ubrouskem

Fritézu rozehřejeme na nejvyšší stupeň a osmažíme po obou stranách,usmažené pocukrujeme a konzumujeme,garantuju se po nich jenom zapráší

Vysvětlivka – suché vajco je elektrické fritéza která podle mojeho drahouša vypadá jak vajco a smaží se v něm bez tuku tak fritézu pojmenoval suché vajco,mimochodem skvělá věcička k občasnému ukojení chuťových pohárku při smažených orgijich.

P.S.

Tento recept jsem před časem dostala od milé žabky Natty,peču z něho kromě koblihu i tvarohové Honzovy buchty jak psala žabička těsto jako hedvábí a pro menší familii tak akorát.

Na obláček žabce posílám tichou vzpomínku a za recept vřelé díky,žabičko chybíš mi.


3 komentáře:

  1. Tak jsem tě po dloooouhé době našla. Víš, že už je to 11 let, kdy jsme se spolu s Martou viděly na Ostravici? Dodnes vzpomínám. Měj se pěkně. Zdenka ren.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no milá Zdeničko ten čas neúprosně letí,taky ráda vzpomínám díky za pismenka a měj se moc krásně

      Vymazat
  2. Marcelko,to mě podrž, pamatuješ na to hnusné počasí,lilo jako z konve, když jsme jeli na Ostravici a pak bylo fajně. Víš , že si už nepamatuji kudy jsme jeli, když jsme Tě vezli domů. Tam jak parkují kamiony jsme se ze silnice dali doleva a dál nevím, polnackou dál. Moc zdravím a koblížek že suchého vajca bych si dala hned.🥰

    OdpovědětVymazat

url adresa
http://babcapismenkuje.blogspot.cz/