kapitola třetí

ani za nic
aneb.jak jsem k pěstování přišla


V létě se nám narodil první potomek,děvucha.Tym pár kytičkám na okně co přežilo moje zimní mučení se s troškou shovívavosti vedlo uspokojivě.Naši krásnou květinovou stěnu teď zdobily olejíčky,zásypy,dětské hadříky,chrastítka a jiné kojenecké bebechy bo jedna taková malá fazolka  dokáže zabrat celý barak a zaměstnat všechno co má ruce a nohy.Pěstování kytiček bylo odloženoImage and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic náš novopečený a hrdý dědeček to se mnou  nevzdáva bo při každé návštěvě u nich doma viděl jak tiše vzdychám a blednu závisti nad jeho květenou.Přišel další podzim a naše všemi milovaná prvorozená bylo věčně hladové a uřvané mimino a tak novopečený a vzorný děda přicházel a hladového uřvance sebou odvážel k novopečené babičce,aby si tež užili  našeho uřvaného drahouška.

Image and video hosting by TinyPicRaz tak ku večeru nám děda naše uřvané zlatíčko přivezl a přibral sebou i pár krásně zelených rostlinek.Byla sem z teho celá rozpačitá a snažila se mu vysvětlit,že sem mu sice vděčná,ale jestli si je fakt jistý,že chce tu nádheru vystavit mojemu pěstitelskému mučení děda mávnul rukou a praví prý  děvucho tady ty druhy vypěstuje i trotl.Dědova důvěra mně potěšila i když  z kopyta sem byla pasovaná na trotla.No na dlouhé úvahy sem neměla čas,tak sem té zelené nádheře zrobila kousek místa a už předem sem se jim omlouvala,že nejsem tyran,ale kopyto nebo trotl?

Image and video hosting by TinyPicNa zimu sem si u dědy v knihovně vypůjčila další várku jeho chytrých knížek a když naše mimino konečně zavřelo hubu i oči,sem doháněla základní vzdělání o lámání slunečního světla,podstatu fotosyntézy nebo složení různých druhů půd,no ne že bych ve škole byla jakýsi ten třídní blb,ale věci co mi tenkrát nic neříkaly a měla sem je jenom nabiflované tak ty se mi vykouřily z hlavy a nikdy mně ani ve snu nenapadlo,že by mohly být ku něčemu dobré
.Image and video hosting by TinyPicA tak při tom domácím reparátu sem si začala uvědomovat,že základem úspěchu je slunce a dostatek světla a toto sme v našem domečku s páradní cimrou 5krát 5 metrů a s oknem metr krát metr obraceným na západ květena na květinové stěně moc šancí na přežití neměla,přesvědčila mně o tom květena co druhý rok přes zimu zůstala na okně a né na květinové stěně.Květena co mi na podzim s důvěrou děda svěřil ku podivu zimu přežila bo mimino a domácí práce  mně nepřetržitě zaměstnávaly tak sem to s péči o rostlinky moc nepřeháněla,přiznávám,občas sem na ně i zapomínala.
Image and video hosting by TinyPicNa jaře sem se jak princezna Krasomila běžela dědovi pochlubit,že jeho kytičky sice trošku ubraly na objemu,ale přežily.A tady sem dostala první dědovou lekci pěstování,že nic se nemá přehánět bo někdy miň znamená víc a je třeba  vybrat ten správný sortiment a ten můj první výběr byl zbrklý s fatálním koncem.Image and video hosting by TinyPicNo tež mi to mohl říct hned.Děda,ale tvrdí,že čumák si musí rozbít každý sám a nejlepší zkušenosti sou ty ke kterým se dopracujeme vlastní blbostí.Hlavní je se nevzdat a vytrvat.Tak povzbuzena prvním úspěchem,sem pomalu začala pracovat na tom,že náš domeček potřebuje nové okna,aby se mělo světlo s fotosyntézou kde rozpínat a já mohla dědovi dokázat,že ze mě nebude na dosmrti kopyto nebo trotl?
pokračování
humorologie humorologie 3* humorologie  humorologie

1 komentář:

  1. Měla jsem pravdu. Při tvém vzdělání jsi nakonec přišla k poznání, že literatura není jen na podpal ;-)))

    OdpovědětVymazat

url adresa
http://babcapismenkuje.blogspot.cz/