křusky sváteční

Okolnosti co mě přiměly oprášit pověšené křusky odstartovaly v nedělu bo tata slavil narozeniny tak na sváteční oběd na svojim bicyklu přikřuskoval i strejda,zatím co nás děcka napomínali,že do žvýkani se nemluví dospělí jeden přes druhého kvokali a probírali svévolné opuštění domácího krbu, šminkování a mini hadříky moji sestry, vypadalo to,že se u stolu zešla advokátní komora co orodovala za zrušení domácího arestu a tata statečně čelil obvinění našeho dědy,že je herodes bo trval na svojem,že na capiny ma děvucha času dost,
náš děda filozof a liberál exceloval svojim proslovem,že by měl být tata rád,že děvucha není žádná šmudla,že o sebe dbá a jakýsi kousek šminky eště nikoho nezabil a že by tata měl dát zpátečku,že či prý není jakýsi zabržděný bo hubu si šmínkovaly už baby v pravěku,
strejda si přisadil,že jak má baba pěkné nohy čemu by je měla schovávat,každý se rád podívá jak ma na co a názorově se přidal ku dědovi ,babička se přidala na tatovou stranu a lamentovala,že děda a strejda sou dva paka,uchylní nezodpovědní flegmatici a do výchovy by jim nesvěřila ani plechovku sardinek,
při chlipani knedlíčkové polívky to vypadalo nerozhodně jak se servírovala pečená husa strejdovi kapala slina až na zem,ale nám děckám zatuhlo až v patě bo ve vzduchu byl cítit průserový puch bo jak se strejda s mastnou hubou snažil zvýšit skore,hájil sestru,že není první ani poslední a dveře se mužou zabouchnout každému a vybalil na tatu báchorku o zabouchnutých dveřach o které tata neměl ani tucha,
tata vyvalil oči na vrch hlavy,ale nestačil zareagovat bo moja duchapřítomna sestra mi připomněla,že mám držet hubu a pod stolem jak kůň převalského,kopytem mi nakopla nohu až sem se rozeřvala jak tur,všichni na mě zírali jak na zjevení,jako první zareagovala babička a hned prý bedrunko moje co se stalo???
při pohledu na sestru mi to v hlavě zašrotovalo a pravím nic a cigánila sem jak když tiskne,že sem se kousla do jazyka,brácha mezi zubama procedil hééérečko a sestra se tvářila jak by tam vůbec nebyla,
báchorka o zabouchnutých dveřach momentálně kajsik vyšuměla bo babička převrátila list a prý to nic bedrunko po obědě vyrazíme do cukrárny na ovocný pohár ja sem sice chtěla zmrzlinu ale babička než by mi koupila zmrzlinu by si radši nechala hlavu useknout,
potom co babička tatovi sdělila,že po prázdninách bude u nas častěji bo mi sedmička klepala na dveře a u zápisu sem konečně prošla,tak bude dohlížet na moje křuskování do školy a tak i na sestru víc dohlídne se tatovi převrátily panenky a praví maminko to nebude nutné bo křuskovat do školy bude dalších x děcek z baráku, takže nebudu chodit sama a tež mám starší sourozence co mě do školního procesu zapojí a vtíral babičce komplimenty,že už tež není žádná mladica a měla by tež spočnout a tak se otevřela nová diskuze,strejda se přidal na tatovu stranu bo ho mrazilo při pomyšlení,že by i on byl pod drobnohledem babičky a ta by furt prudila či si ráno vzal čisté spodky nebo,že si má uklidit v tym svojim kutlochu,
děda zas vyskakoval,že ať babička u nás zůstane i na trvalo bo aspoň mu nikdo nebude kibicovat do teho jak půjde do Pindura na karban,babička k slzám dojatá o starost o její existenci nás děcka poslala se popřevlíkat do svátečního munduru a jak sme stepovali ve vycházkových křuskách před dveřma a čekali na babičku,děda měl oblečený babiččin věrtoch a konal očistu talířů po nedělním obědě a strejda s utěrkou leštil jak strhaný co děda umyl a tata ukládal do kredenca,
zatím co oni makali v kuchyni jak barevní plantážnici my sme s babičkou vyrazili do cukrárny na ovocný pohár ku večeru sme ze sestrou eště zakřuskovaly s babičkou a dědou rozloučit se ku abusu a jak abus zvednul krovky a odfičel sme zamávaly a já sem sestře ukázala modřinu po jejim kopancu a připomněla ji že mi furt eště dluží tu zmrzlinu,sestra vyměkla a zakřuskovaly sme ku cukrárně kde sestra zahlásila prý slyšela si babičku zas chachřeš tak mi místo zmrzliny koupila jedno žluté mydélko a ovocného hada s křivou hubou sme zakřuskovaly domů a večer v kanafasu sem si slíbila,že i kdyby čert na koze jezdil až budu velká si sama koupím velikááááánskýýý kopec zmrzliny a zahnípala sem bo ráno bylo třeba křuskovat do školky…….
1 2  3  4  5  6  -  8  9

1 komentář:

  1. Ahoj, nevidím zde datum napsání, to jsi tvořila včera 11. 11. 2023? Takové vzpomínky mám taky a máš to vtipně navzpomínané, ti si na tobě cením. Martinská husa byla? Lepší než zmrzlina? ;-)))

    OdpovědětVymazat

url adresa
http://babcapismenkuje.blogspot.cz/